Callens

Sinds de oprichting in 1966 is het Belgische bedrijf Callens uitgegroeid tot een geïntegreerde partner in warmte- en luchttechnieken voor de procesindustrie. “We willen een warm familiebedrijf zijn, met een optimale beleving voor onze medewerkers en klanten. Topkwaliteit leveren met aandacht voor de juiste timing en een uitstekende service zit in ons DNA. In onze nieuwbouw in Waregem, waar we onze intrek namen in maart 2021, trekken we die lijn volledig door en Van Gils helpt ons hierbij,” vertelt Executive Assistant Charlotte Roelens.

Aangenaam en efficiënt vergaderen

“We werken al sinds 2017 samen Van Gils voor digital signage, toen nog in ons andere gebouw. In het kantoor van de CEO hebben we al lang een videoconferencing oplossing van hen,” zegt Charlotte Roelens. “Die samenwerking beviel ons goed. Het was dus logisch dat we voor onze nieuwbouw, gelegen in de Industrielaan in Waregem, opnieuw een beroep zouden doen op de audiovisuele magie van Van Gils.”

 
Het Van Gils-team heeft veel technische expertise. Ze denken creatief met ons mee, volgens onze noden en behoeften, en hebben een uitstekende dienst na verkoop!
— Charlotte Roelens, Executive Assistent
 

Gebruiksvriendelijk systeem

In het nieuwe gebouw, waar de ‘Calliërs’ – zo noemen de medewerkers zichzelf – hun intrek namen in maart 2021, werden alle vergaderzalen uitgerust met een videoconferencing-oplossing van Van Gils. Ook in de huddle rooms, bedoeld voor interne meetings, is er mogelijkheid om te projecteren. “We kunnen nu professioneel samenwerken met medewerkers en klanten op verschillende locaties,” vertelt ICT Coördinator Bart Desmet, die enthousiast is over het zeer gebruiksvriendelijke systeem. “Op het touch screen wordt de vergadering eenvoudig gestart en iedereen kan content delen vanop de eigen laptop. Het maakt het aangenamer om te vergaderen. Wij gebruiken standaard Teams en de meeste van onze klanten ook, wat het samenwerken makkelijker maakt. Nog een voordeel: geen gepruts meer met kabels. Onze mensen werken graag met het systeem.”

 

Goed gevoel op het werk

Van Gils zorgde niet alleen voor een professionele videoconferencing oplossing, maar droeg ook bij aan de totale beleving in het nieuwe Callens-gebouw. Charlotte Roelens: “We willen een optimale beleving bieden aan onze eigen mensen en klanten die hier over de vloer komen. Zo speelt hier altijd rustige achtergrondmuziek in de gemeenschappelijke ruimtes zoals de refter, coffee corners en toiletten – je hoort dit zelfs al op de parking. Ook in de ‘Calliërs Gym’ fitnessruimte zorgde Van Gils voor een audiovisuele installatie en er is een televisie met Chromecast, zodat onze mensen kunnen sporten met een leuk muziekje of hun favoriete serie. Dit alles creëert veel sfeer en een goed gevoel, wat past binnen ons streven naar welzijn op het werk. We krijgen hier veel positieve reacties op, zowel van medewerkers als van klanten.”

Panoramix by Callens

Op de bovenste verdieping van de nieuwbouw bevindt zich de polyvalente eventruimte ‘Panoramix by Callens’. “Twee keer per jaar organiseren we hier zelf een grote infomeeting. Daarnaast wordt de ruimte verhuurd als meeting- en eventlocatie met net dat tikkeltje meer. Van Gils heeft met ons meegedacht over de audiovisuele inrichting. We beschikken over een projectiescherm, touch screen, microfoon, herhaalscherm… Het is de ideale setting voor elk type bijeenkomst. Er is zelfs een rookmachine!” aldus Charlotte Roelens.

 

Totale ontzorging

Van Gils zorgde voor een snelle en vlekkeloze installatie. “Ons IT-team bestaat uit drie medewerkers, met elk heel wat taken en verantwoordelijkheden. Van Gils ontzorgt ons volledig: wij moeten ons niet bezighouden met de audiovisuele systemen. We kregen veel uitleg om de nieuwe oplossingen goed te gebruiken. Als we vragen of problemen hebben, kunnen we steeds terecht bij onze vaste contactpersoon,” zegt Bart Desmet.

“Een bijkomend voordeel is dat ze dichtbij zitten, ook in Waregem. “Bovendien heeft het Van Gils team veel technische expertise. Ze denken creatief met ons mee, volgens onze noden en behoeften. Last but not least hebben ze een uitstekende dienst na verkoop,” besluit Charlotte Roelens tevreden.

 
Vorige
Vorige

The corner

Volgende
Volgende

Astoria