Bouwpunt

We maken de wachttijd voor klanten aangenamer en tegelijkertijd stimuleren we de lokale verkoop.
— Tom De Niel, Product Manager Bouwpunt
 

Bouwmaterialenhandel met 12 vestigingen in Vlaanderen

Bouwprofessionals en kwaliteitsbewuste doe-het-zelvers kennen Bouwpunt als dé bouwhandel voor professionele bouwmaterialen en -gereedschappen. De aankoopgroepering heeft twaalf vestigingen, verspreid over Vlaanderen. Elk van die lokale vestigingen biedt, naast het standaardassortiment, ook toegepaste producten op maat aan.

 

Lokale verkoop stimuleren

“Recent investeerden we in digital signage in elk van onze vestigingen”, zegt productmanager Tom De Niel. “Aan de balie van elke shop lieten we 49-inch-schermen plaatsen door Van Gils. Terwijl klanten wachten, krijgen ze daarop info te zien over speciale aanbiedingen, nuttige infosessies, productinformatie, vacatures en zelfs lokale evenementen. Zo maken we de wachttijd voor klanten wat aangenamer en tegelijkertijd stimuleren we de lokale verkoop.”

 

Centrale aansturing

“De beelden op de schermen verschijnen in een loop en worden aangestuurd vanuit ons hoofdkantoor. Zo nemen we onze lokale zaakvoerders wat werk uit handen en kunnen we de marketing makkelijker stroomlijnen. Tegelijk kunnen we de beelden personaliseren: in Gent zal je bijvoorbeeld een ander weerbericht zien dan in Tongeren, en in Oostende krijg je enkel een overzicht van de infosessies die daar plaatsvinden. De schermen zijn eenvoudig te bedienen vanop afstand. Van Gils zette ons bovendien op weg met een eerste template waarop we zelf konden voortbouwen en hielp ons nadien om die verder te finetunen.”

 

Flexibel en correct

“De samenwerking met Van Gils verliep vlot en correct van begin tot eind. Laurent kwam ter plaatse kijken wat we nodig hadden en bezorgde ons een gedetailleerd voorstel inclusief transport- en eventuele regieprijzen. Hij stelde ons ook een interessante range van schermen voor: kwalitatief en binnen ons budget.”

“Toen Van Gils de kabels kwamen trekken, waren daar in sommige vestigingen nog niet de voorbereidingen voor getroffen. Maar daar ging Van Gils heel flexibel mee om: ze reden gewoon door naar de volgende locatie om daar aan de slag te gaan. Ook over de opvolging kan ik alleen maar positieve dingen vertellen. Duikt er ergens een probleem op, dan lost Van Gils dat binnen de twee uur vanop afstand op. En lukt dat niet, dan komen ze binnen de twee dagen ter plaatse.”

 
Vorige
Vorige

Westlandia

Volgende
Volgende

Elbeko